Presentades les finals de la Copa Caixa Popular
Piles, Pelayo i Sueca decideixen este cap de setmana els equips guanyadors de les tres competicions

Presentades les finals de la Copa Caixa Popular Pro1 de raspall femení i Pro2 d’escala i corda i raspall masculí. / @llxxsmartí
Els trinquets Ciscar de Piles, Pelayo de València i Eusebio de Sueca decideixen este cap de setmana els títols de campions i campiones de la Copa Caixa Popular Pro1 de raspall femení, a més de les Pro2 d’escala i corda i raspall masculí. Les tres finals s’han presentat de manera conjunta este dijous a la seu de Caixa Popular. Els efectes de la DANA han motivat que no es pogueren presentar les finals Pro1 de raspall i escala i corda, ja finalitzades, i que este acte s’haja portat a terme de manera conjunta.
L’acció de les finals comença este divendres, 22 de novembre, al triquet Ciscar de Piles. A partir de les 18:30 hores, David i Sergi (El Genovés) tindran en la contra Diari i Ibiza (Xeraco) en la final de la Copa Caixa Popular Pro2 de raspall. Dissabte, 23 de novembre, a les 18 hores, al trinquet Pelayo de València, jugaran la final Pro2 d’escala i corda Carlos ‘El Puma’, Morret i Marc Barber (Massamagrell) contra Mario, Rubén i Canya (Riba-roja de Túria - Hidraqua). Per últim, diumenge 24, a Sueca, es baixarà el teló de la Copa Caixa Popular amb la final de raspall femení, en la qual Ana, Isabel i Joana (Rafelbunyol) lluitaran pel títol contra Clara, Mar i Anabel (Bonrepòs i Mirambell).

Diumenge 24, a Sueca, es baixarà el teló de la Copa Caixa Popular amb la final de raspall femení, en la qual Ana, Isabel i Joana (Rafelbunyol) lluitaran pel títol contra Clara, Mar i Anabel (Bonrepòs i Mirambell). / @llxxsmartí
Han assistit a l’acte de presentació el director general d’Esports de la Generalitat Valenciana, Luis Cerver; el director de Responsabilitat Social Corporativa de Caixa Popular, Paco Alós; el vicepresident i adjunt a la presidència de la Federació de Pilota Valenciana, Pedro López, així com autoritats locals de les poblacions implicades en estes tres finals, com l’alcaldessa de Massamagrell, Pilar Peris; la de Piles, Cristina Fornet; la de Bonrepòs I Mirambell, Raquel Ramiro, i diferents regidores i regidors d’esports d’estos i altres municipis participants, com Riba-roja de Túria.

Autoritats i protagonistes, en la presentació. / @llxxsmartí
Aposta ferma
En nom de Caixa Popular, Paco Alós ha refermat l’aposta de l’entitat per la pilota valenciana, “des de la base fins al món professional”. Alós, que ha agraït el suport de les institucions públiques, com són la Generalitat, la Diputació de València i els ajuntaments, també ha comentat que “gràcies a eixe impuls estem contribuint a que la pilota resorgisca i siga un element del qual ens sentim orgullosos”.
Per últim, ha afirmat que “és fonamental avançar l’equiparació de la pilota femenina amb la masculina”, com ha succeït enguany per primera vegada, i ha subratllat “l’exemple que suposen les jugadores de pilota per a les xiquetes que estan començant a practicar un esport, no sols des de la perspectiva esportiva, sinó personal”. A més, ha animat als jugadors Pro2 a que mantinguen l’esforç per arribar a l’elit, “per a continuar creixent i estar preparats, per a que les figures senten també que hi ha recanvi”.
El director general d’Esports de la Generalitat Valenciana, Luis Cervera, ha comentat que la disputa d’estes finals “contribuirà, donarà un al·licient per a que la gent torne a la normalitat, en aquells casos en què es puga”. L’esport, ha afirmat Cervera, “ha de ser un dels motors de la recuperació anímica i econòmica en la part que puga, i anem a viure un espectacle de primer nivell d’aquells jugadors i jugadores que estan en el ‘top’ i també dels que estan en un segon nivell, i de segur oferiran grans espectacles”. La disputa d’estes finals “ens ajuda a continuar endavant”, ha conclòs Cervera.
Per la seua banda, Pedro López, vicepresident de la FPV, ha expresat en primer lloc la seua solidaritat i la de tot el món de la pilota valenciana amb les persones afectades per la DANA. L’ens federatiu ha promogut diferents iniciatives de suport gràcies a les quals s’han pogut recaptar milers d’euros, a més d’haver decretat la suspensió de tota activitat esportiva en les setmanes immediatament posteriors al passat 29 d’octubre. López ha afirmat que este cap de setmana de finals “posa el colofó a esta competició, que ens ha deixat grans moments i ha estat molt disputada”, ha donat l’enhorabona als finalistes i ha desitjat sort als sis equips implicats.
- La opción de Van Oevelen resucita para la portería del Valencia CF
- Semana Arnau Martínez en el Valencia CF
- Valencia CF - CD Teruel: Hora y donde ver el partido por televisión y online
- Oficial: Albert Celades vuelve a un banquillo de LaLiga
- Última hora | Arnau quiere jugar en el Valencia CF y la negociación con el Girona se calienta
- El Celta se lanza a por uno de los extremos de la lista del Valencia CF
- Oferta rechazada del Almería a Osasuna por Chirino
- El Valencia CF cambia su último amistoso antes del estreno liguero: el Hércules CF sustituye al UD Ibiza