Saltar al contenido principalSaltar al pie de página
Gala Premis Anuals de Pilota 2024

Els Premis Anuals 2024 destaquen el treball pel nostre esport

12 esportistes, entitats i figures relacionades amb la pilota van rebre el seu merescut reconeixement a The Terminal Hub, en el Port de València

Premiats, premiades i autoritats en la Gana Anual de la Pilota.

Premiats, premiades i autoritats en la Gana Anual de la Pilota. / FEDPIVAL

València

La Federació de Pilota Valenciana va celebrar aquest dilluns la Gala de Premis Anuals 2024 dels Premis Anuals de Pilota. The Terminal Hub, en el Port de València, va ser l’escenari on 12 esportistes, clubs i escoles de pilota, institucions, entitats o persones vinculades amb el nostre esport de les tres províncies de la Comunitat Valenciana van ser reconeguts i reconegudes per la seua tasca.

L'acte va comptar amb la presencia de premiats i premiades, representants municipals, el coordinador de pilota de la Generalitat Valenciana, Tino Bendicho; el president de la FPV, Vicent Molines, amb els vicepresidents Juanba Camarelles, Pau Gallego i Pablo Esteve i les vicepresidentes Mamen Santarrufina, Susana Martínez, Elvira López, Belén Puchal i Elena Gómez.

Declaracions

En el seu discurs, Vicent Molines va destacar la importància i qualitat de premiats i premiades: "Tots i totes, amb la nostra diversitat, formen part de la cadena d'ADN que és la pilota".

El president de la FPV va destacar "la fermesa i estabilitat que està aconseguint el model de gestió global de la pilota que volem implementar". Molines va incidir en la formació d'homes bons i dones bones per a donar qualitat a les competicions de clubs i escoles i va anunciar la recuperació del curs d'entrenadors nivell 1, ja que "sense formació no hi ha qualitat".

"Aquest entorn parla de la potència que té la pilota, hem de creure que tenim eixa potència, més enllà del sentiment que li fiquem". A més, Vicent Molines va subratllar que s'ha de conjugar "l'admiració de les figures amb les escoles i clubs d'on provenen, que es on naix la pilota. Els pilotaris professionals han de respectar els seus orígens. Les escoles i els clubs han de donar el seu suport als jugadors i les jugadores professionals".

Premiats i premiades

El premi Paco Cabanes 'El Genovés', que distingeix als clubs i escoles de pilota més destacats, va reconéixer, d'una banda, a les escoles de pilota d'Almassora i Gata de Gorgos, pel seu creixement i consolidació durant aquesta temporada.

L'escola de Gata de Gorgos, distingida.

L'escola de Gata de Gorgos, distingida. / FEDPIVAL

L’escola d’Almassora és puntera a la província de Castelló. Dirigida per César Beltrán i David Blanch, destaca pel seu compromís i participació en les jornades que s’organitzen regularment durant la temporada.

L'escola d'Almassora, premiada.

L'escola d'Almassora, premiada. / FEDPIVAL

Quant a l’escola de Gata de Gorgos, dirigida per Alvan Salvà, va destacar en els últims Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana a les modalitats d’escala i corda, galotxa, raspall i llargues, tant a nivell provincial com autonòmic.

El premi Paco Cabanes 'El Genovés' en clubs va recaure en el CPV Benidorm i el CPV Beniparrell.

El CPV Benidorm, destacat en la Gala.

El CPV Benidorm, destacat en la Gala. / FEDPIVAL

El CPV Beniparrell, molt ben representat.

El CPV Beniparrell, molt ben representat. / FEDPIVAL

El club de la Marina Baixa, amb Paco Juan i Toni Calvo al front, és un habitual en les competicions dels jocs a ratlles i enguany ha conquistat sengles títols a les lligues de llargues i palma.

El CPV Beniparrell, dirigit per Carlos Costa, és un club amb una dilatada trajectòria en la formació de xiquets i xiquetes en diverses modalitats. Enguany ha tingut que bregar amb el temporal de la Dana i les seues conseqüències, sent un clar exemple d’equip, unió i resiliència.

Pel que fa al premi a la tasca de 'Promoció' d'institucions, ha recaigut en l'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell, i també en l'Ajuntament de Dénia, dos entitats que col·laboren amb la pilota professional, mitjançant el patrocini d’equips en les competicions més importants, i ofereixen el seu suport als clubs locale de pilota i la seua activitat amateur, tant a nivell de competicions escolars com de clubs.

L'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell, guardonat.

L'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell, guardonat. / FEDPIVAL

L'Ajuntament de Dénia, entre els distingits.

L'Ajuntament de Dénia, entre els distingits. / FEDPIVAL

En l'apartat de 'Comunicació', el premi d'enguany és per al programa 'Superdeportes' de LevanteTV, conduït per César Molins i Aureli López, els quals cada divendres dediquen un espai al nostre esport, amb convidats o convidades rellevants.

El programa 'Superdeportes' de LevanteTV, distingit.

El programa 'Superdeportes' de LevanteTV, distingit. / FEDPIVAL

Ramón Cortes, 'Ramón de Borbotó', serà distingit amb el premi 'Artesà de la pilota', ja que porta més de 20 anys dedicat a la fabricació de planxetes de ferro per a jugadors i jugadores de tots els nivells i condicions. Els seus articles s’estenen a clauers o txapes per a fer la reballada, entre altres.

Ramón Cortés, premi artesà de la pilota.

Ramón Cortés, premi artesà de la pilota. / FEDPIVAL

Per la seua part, Salvador Soler, persona amb un amplíssim recorregut dins del nostre esport, va rebre el guardó per una vida dedicada a la pilota. Original de Polinyà de Xúquer, jugador de pilota, també va formar part de la directiva del Club de Pilota del seu poble i de la Junta Directiva de la FPV com a vicepresident de raspall.

Salvador Soler, premi a tota una vida dedicada al nostre esport.

Salvador Soler, premi a tota una vida dedicada al nostre esport. / FEDPIVAL

En el capítol de jugadors i jugadores, Tonet Ordiñana 'Tonet IV' és l'indiscutible guanyador en la categoria de 'Millor Jugador Professional'.

Tonet IV, millor jugador professional.

Tonet IV, millor jugador professional. / FEDPIVAL

Per la seua part, Ana Puertes va ser la protagonista del premi a la 'Millor Jugadora Professional', després de conquistar, entre altres trofeus, la Copa Caixa Popular.

Ana Puertes, millor jugadora professional.

Ana Puertes, millor jugadora professional. / FEDPIVAL

En l'apartat de 'Millor Jugador o Jugadora Jove', el premi va ser per a Clara Barrachina; als seus 17 anys, la valenciana ha explotat com una jugadora de gran present i prometedor futur en la posició de rest.

Clara Barrachina, millor jugadora jove.

Clara Barrachina, millor jugadora jove. / FEDPIVAL

Tracking Pixel Contents